Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]' (ID 2156).
De reply is geschreven door BenjaminDG (UserID 13992) op 8-10-2012 14:04.

Kijk het zit zo.

Als ik kijk naar ram-air luchtfilterkasten of zelfs een standaard 1100W luchtfilterkast zit de aanzuigopening in een rechte lijn tov de carburateurs.

M.a.w de lucht stroomt lineair, richting de kelken van de carburateur.

Bij zitten de aanzuigopening haaks t.o.v de kelken wat niet echt goed is voor de luchtstroming in de luchtfilterkast, teveel turbulentie me dunkt.

Het beste is om 1 grote aanzuigopenings te hebben in de luchtfilterkast ipv 2 voor bovenstaande reden.

Als je er 2 hebt moeten deze een beetje naar elkaar gericht zijn een rechte luchtstroming te krijgen.

+ de inlaatbuizen zijn groter wat dus gunstiger is voor hogere snelheden/toeren.

Kijk bv naar een srad 600 of 750, die heeft voor zijn cc inhoud en carburateurs/injectoren hele grote inlaten.

Eenmaal op hogere snelheden ontstaat er wel wat turbulentie in de inlaatbuizen (reden waarom een gladde binnenwand belangrijk is) waardoor je effectieve doorlaat minder groot is.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 8-10-2012 om 14:09 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved