Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Rd50 Caferacer [Algemene vragen]' (ID 633).
De reply is geschreven door markRD (UserID 14293) op 21-8-2011 15:00.

De krukas ga ik binnenkort voorbewerken, en dit is mijn voorlopige plan.

Ik frees en draai van 16MnCr5 komende zaterdag de krukas waarbij ik op alle buitendia. +/- 0,2mm laat staan voor het slijpen. Na het voorbewerken bestel ik bij VRP in Ophemert een malossi mhr 85mm drijfstang set voor een am6 blokje (18mm pen en 13,5mm breed). De drijfstang laat ik hem wel of niet monteren om de krukas daarna te laten balanceren. Ik heb nog even geen idee of het handig is om dat gemonteerd te doen of niet. Daarna kan de krukas gecarboneerd worden. Hierbij injecteren ze als het goed is koolstof in de oppervlakte van de as waardoor hij daar hardbaar wordt. Dit wil ik eigenlijk tot op een diepte van +/- 0,4mm, omdat er daarna nog 0,2mm af geslepen wordt. Hierna wil ik hem gemonteerd laten slijpen zodat hij na het slijpen al direct 0 loopt. Hierna moet het hoop ik goed zijn. Tips en trucks zijn welkom, want ik weet nog lang niet alles en de mensen die krukasssen maken vertellen je niet graag de fijne kneepjes. Hieronder mijn tekening.




Dit bericht is gewijzigd door markRD op 21-8-2011 om 15:03 uur.



EDIT: DE MALOSSI BIGENDSET VAN EEN AM6 PAST NIET! DE MALOSSI BIGENDSET VAN EEN DERBI HEEFT WEL EEN 18MM PEN EN IS 13,5MM BREED. DEZE PAST WEL IN EEN YAMAHA KRUKAS. ALLEEN GAAT DE DRIJFSTANGLENGTE DAN VAN 84MM naar 90MM!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 3-1-2012 om 19:15 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved