Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Rd50 Caferacer [Algemene vragen]' (ID 633).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 26-6-2011 23:16.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
De bus zit erin, ben al begonnen met afwerken. Ik zal deze week weer wat foto's hier posten. De uitlaatpoort zit er keurig in, de spoelpoorten heb ik al wat afgewerkt en de inlaat is enigzins maatwerk als de zuiger er uiteindelijk in past. Ook komen er twee koelribben bij. Eentje die tegelijkertijd dient als ophoogplaat onder de cilinder en eentje die om een wat hogere 'binnenkop' heen valt.

Deze week moet ik eerst de cilindervoet en de kop nog even vlakken en de o-ring groef erin steken. Ook wil ik gaan werken met dikke ringen tusssen de binnenkop en de cilinder met nog een extra o-ring, dit om de squish af te stellen. Het koper en de buitenkop heb ik klaar liggen.

Het membraam geeft misschien nog wat vraagtekens. Welk matriaal is enigzins hittebestendig en kan ik thuis bewerken met een zaag, vijl en wat geduld? Ook moeten de membraamklepjes er niet op stuk klapperen bij hoge toerentallen. Ik heb een stukje kunstof-achtig-spul liggen maar dit lijkt helemaal niet tegen warmte te kunnen. Ideeën hierover zijn welkom behalve tips over het pas maken van bestaande membramen.

Voor nu nog werk genoeg, maar het de cilinder zelf nadert zijn eind!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 26-6-2011 om 22:56 uur.


Klinkt goed!
Ik ben benieuwd.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Is dat goed te doen op een MT?


Heb je toch niet nodig?
Bij een honda gaat de koppeling al erg licht, door het lange koppelings armpje.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 26-6-2011 om 23:18 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved