Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Rd50 Caferacer [Algemene vragen]' (ID 633).
De reply is geschreven door markRD (UserID 14293) op 5-6-2011 11:24.

De laatste update aan het verbussen van de eurocilindro (5-poorter 50cc):

De spoelpoorten in de cilinder zijn gezakt met 1,5mm. De uitlaatpoort en de inlaat zijn redelijk op maat nu.
Deze werk ik af zodra de bus erin zit. Zijdelings hebben ze ong. 0,5mm speling. Ook is de cilinder zelf al gehoond.
Hij is nu perfect recht. (47,65mm)

De poorten zitten nu ook in de bus (zoals te zien op de onderstaande foto's.) De uitlaatpoort met fluiters staat getimed op 192/193 graden. De breedte is 0,67 van de boring.
De spoelpoorten staan nu ook getimed op 130 graden. Allemaal dezelfde hoogte.

Foto's van de blinde bus en de cilinder:





De bus nu:







Nu moet ik de bus nog één tiende afdraaien voor de passing van 0,08. De o-ring groef in de bovenkant van de cilinderbus steken en de kop en de voet nadraaien.
Daarna kan ik hem erin persen en afwerken.


Ook komt hier een zelfgemaakt membraam (van teflon?!) in en een koperen verwisselbare binnenkop op.


Updates plaats ik vanaf nu hier.



(Ook heb ik een filmpje gemaakt van de Rd met het eurokit blokje met 42mm krukas, hpi en yasuni. Maar de computer werkt erg tegen. (Elke keer bij het monteren loopt hij vast.) Dit filmpje komt dus deze week online. Onboard komt later ook nog.)

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 5-6-2011 om 11:25 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved