Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'LPG' (ID 1948).
De reply is geschreven door jr customs (UserID 19816) op 26-1-2011 23:25.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
dat staat op je kenteken of het g3 is of niet.
Hydraulische stoters hebben ook maar een bepaald bereik, zodra je klep te ver zakt (eigenlijk je zitting die inslaat) kan je stoter het niet meer aan, klats boem kapot.
[...]
Lastig zo te zeggen wat het kost. Oude kleppen slijpen is allicht goedkoper dan nieuwe erin (mits ze nog bruikbaar zijn enzo). Zittingen plaatsen en snijden en uiteraard vlakken van de kop zijn wel redelijk vaste prijzen maar die durf ik je zo uit mn hoofd ook niet te geven 
Soms is het ook gewoon goedkoper om een andere kop erop te donderen en alleen te vlakken ofzo. Opelspul is volgens mij niet zo duur en een pakkingset ben je in beide gevallen kwijt.
Klepspeling in de gaten houden is iig wel een goede indicatie om te zien hoe je motor aan het veranderen is onder invloed van lpg maar als je dus hydraulische stoters hebt valt er weinig te zien.
Die stoters werken wel mooi opzich.. worden idd gevuld op oliedruk en blokkeren de olieterugvoer zodra er druk op uitgeoefend wordt door de nokkenas.
Maargoed, als ze stiekem kapot gaan word je er niet blij van.
Oke, nouja als mn blok in de soep loopt heb ik alleen maar meer reden omm er een groter blok in te bouwen dus ik zie het wel, de kleppen moet ik sowieso asap gaan stellen want ik hoor ook een tik uit mn kleppendeksel (hoeft niet de oorzaaak te zijn maarja zo sluit je dingen uit).
Ik heb geen opel blok! ik weet niet wat voor een blok ik heb.
Er komt wel een opel blok in en wel een Cih 2.4E met getrag240 5 bak.
Hoe doe je eigenlijk kleppen stellen gewoon de motor rondraaien zodat de de punt van het ei op de nokkenas tegenover de klep staat en daar dan de juiste voelermaat tussen en stellen dat hij er net tussen kan?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved