Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'LPG' (ID 1948).
De reply is geschreven door jr customs (UserID 19816) op 27-9-2010 22:56.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
reken maar op ruim 1000 euro ofzo voor lpg ombouw.

en het is allemaal heel logisch.
[...]

Wattes? De tank mag totaal geen metaalcontact maken. Dus niet met het frame, niet met de spanbanden, niet met je carrosserie.

[...]

Nee. Voor zover ik weet mag ie alleen in een bepaalde hoek tussen de achterste hoeken zitten. Dus ook niet boven je achterwiel bijv. (afhankelijk van die afstand...)

[...]


Nee. Een leiding. Dat is iets anders dan een slang want een slang is flexibel, een leiding niet. En de rest klopt wel.

[...]

Op je tank.
[...]

Klopt 67R01, net als al je andere drukdelen.

[...]

Kan vast wel, mag ook vast wel, maar het zal verre van efficient zijn, waardoor de kans groot is dat je niet door de keuring heenkomt met je CO. Is dat het geld waard? Is een mengstuk zo duur? Verdien je dat niet binnen notime terug als dat ding ook maar één km meer uit een liter gas kan halen? Nou dan.

[...]

Weet ik niet. Benzine is voor fags en ik heb niet eens een benzine afsluiter. Injectors blijven gewoon dicht

Wat voor pomp heb je? Volgens mij is het voldoende als je gewoon de stroom erafklatst maar je moet ook even bedenken hoe dat allemaal gaat gebeuren als je dus omschakelt tijdens het rijden. Met carb zul je niet veel merken.

edit: hier staat het lijstje waar ik me aan gehouden heb.

http://www.straverlp...rikbord/rdw-keur.pdf

ik kwam in één keer door de keuring, hoewel ze moeilijk liepen te doen over mijn wijze van omschakelen van lpg naar benzine en omgekeerd...daarvoor moest er telkens software ingeladen worden en dat mocht weer niet.
Toen met LPG mapping vet begaaid op de benzine laten lopen, en naar lpg omgeschakeld en toen was het opeens wel goed.

Nu heb ik wel fatsoenlijke mapswitching maar toentertijd wilde ik dat pas kopen (voor veel geld) als ik zeker wist dat ie goedgekeurd was.

LPG is chill. niet alleen omdat het cheap is.



Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 27-9-2010 om 22:46 uur.



kijk hier heb ik wat aan!!!

dit klinkt allemaal erg logisch maar als ik het goed begrijp moet dus de, tank, afsluitklep, leiding, en verdamper dat keurmerk hebben?

Ik vroeg me ook nog af hoe je het afstelt want ik zie wel zon afsteller maar ik kan me niet voorstellen dat je daarmee kan regelen dat het op elk toerental goed is.

Een mengstuk, komt dat tussen je carb en je luchtfilter? en is er dan een backfire klep nodig/verplicht?

mijn benzinepomp is mechanisch vandaar dat ik dacht dat hij stuk zou gaan...


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved