Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'LPG' (ID 1948).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 27-9-2010 22:43.

reken maar op ruim 1000 euro ofzo voor lpg ombouw.

en het is allemaal heel logisch.
Quote:

-er moet een lpg tank geplaatst worden deze mag niet met metalen dingen behalve de originele metalen dingen in aanraking zijn, de tank mag niet ouder zijn dan 10 jaar.


Wattes? De tank mag totaal geen metaalcontact maken. Dus niet met het frame, niet met de spanbanden, niet met je carrosserie.

Quote:

-de vulslang mag niet ouder zijn dan een jaar, mag het vulpunt in de auto zitten?


Nee. Voor zover ik weet mag ie alleen in een bepaalde hoek tussen de achterste hoeken zitten. Dus ook niet boven je achterwiel bijv. (afhankelijk van die afstand...)

Quote:

-dan moet er een slang naar voren die niet dichter dan 10cm bij de uitlaat zit, om de 40cm is vastgemaakt en niet op het laagste punt komt.



Nee. Een leiding. Dat is iets anders dan een slang want een slang is flexibel, een leiding niet. En de rest klopt wel.

Quote:

-waar moet de automatische gas afslagklep zitten?


Op je tank.
Quote:

-dan heb je de verdamper moet die gekeurd zijn?


Klopt 67R01, net als al je andere drukdelen.

Quote:

-en een mengstuk, is dit nodig mijn vader zegt, je boort gewoon een gat in je spruit met een nippel, kan dit.


Kan vast wel, mag ook vast wel, maar het zal verre van efficient zijn, waardoor de kans groot is dat je niet door de keuring heenkomt met je CO. Is dat het geld waard? Is een mengstuk zo duur? Verdien je dat niet binnen notime terug als dat ding ook maar één km meer uit een liter gas kan halen? Nou dan.

Quote:

-de benzine afsluiter, gaat de pomp dan niet kapot en moet deze na de pomp.


Weet ik niet. Benzine is voor fags en ik heb niet eens een benzine afsluiter. Injectors blijven gewoon dicht

Wat voor pomp heb je? Volgens mij is het voldoende als je gewoon de stroom erafklatst maar je moet ook even bedenken hoe dat allemaal gaat gebeuren als je dus omschakelt tijdens het rijden. Met carb zul je niet veel merken.

edit: hier staat het lijstje waar ik me aan gehouden heb.

http://www.straverlp...rikbord/rdw-keur.pdf

ik kwam in één keer door de keuring, hoewel ze moeilijk liepen te doen over mijn wijze van omschakelen van lpg naar benzine en omgekeerd...daarvoor moest er telkens software ingeladen worden en dat mocht weer niet.
Toen met LPG mapping vet begaaid op de benzine laten lopen, en naar lpg omgeschakeld en toen was het opeens wel goed.

Nu heb ik wel fatsoenlijke mapswitching maar toentertijd wilde ik dat pas kopen (voor veel geld) als ik zeker wist dat ie goedgekeurd was.

LPG is chill. niet alleen omdat het cheap is.



Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 27-9-2010 om 22:46 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved