Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Eerst testrit' (ID 1937).
De reply is geschreven door Frysk (UserID 6584) op 8-9-2010 22:14.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
je KUNT er ooit geluk mee hebben, maar een carter wordt over het algemeen zandgegoten (of in een mal), en gieten is nou niet bepaald 'preciesiewerk', met andere woorden: 2 dezelfde carters GIETEN gaat eigenlijk niet. Dus worden ze eerst gegoten, dan vlak gefreesd, pasgaten gemaakt etc, en dan de lagerpassingen lijngeboord met de 2 carterhelften op elkaar
de lokatie van de lagerpassingen verschilt hierdoor van carter tot carter, en je MOET dus eigenlijk 2 carters hebben die bij elkaar horen (die dus op elkaar zijn lijngeboord) omdat bv een krukas natuurlijk wel goed recht in je carter moet liggen, omdat anders je drijfstang weer scheef gaat staan en je krukaslager niet al te lang meegaan e.d.
je kunt er dus geluk mee hebben en dat het wel heel blijft, maar het is nou niet echt aan te raden zeg maar...
[...]
waarom ga je de zaak dan toch gewoon monteren, als je ziet dat bepaalde dingen niet kloppen (zittingen die niet vlak zijn...) en vervolgens afvragen waarom het zootje kapot loopt?
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 8-9-2010 om 21:01 uur.
pak op vent, 98% van alle honda's hebben een samengesteld blok van verschillende carters en versnellingsbakken.. met geluk kom je nog een netjes blok tegen die nog beide ori carterdelen en deksels heeft.
heb er nooit problemen mee gehad iig dus dit is bullshit
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved