Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Eerst testrit' (ID 1937).
De reply is geschreven door kpotmake (UserID 17197) op 8-9-2010 21:00.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Echt?

Ik reed best lang met een MT5 en een MB5 carter

je KUNT er ooit geluk mee hebben, maar een carter wordt over het algemeen zandgegoten (of in een mal), en gieten is nou niet bepaald 'preciesiewerk', met andere woorden: 2 dezelfde carters GIETEN gaat eigenlijk niet. Dus worden ze eerst gegoten, dan vlak gefreesd, pasgaten gemaakt etc, en dan de lagerpassingen lijngeboord met de 2 carterhelften op elkaar

de lokatie van de lagerpassingen verschilt hierdoor van carter tot carter, en je MOET dus eigenlijk 2 carters hebben die bij elkaar horen (die dus op elkaar zijn lijngeboord) omdat bv een krukas natuurlijk wel goed recht in je carter moet liggen, omdat anders je drijfstang weer scheef gaat staan en je krukaslager niet al te lang meegaan e.d.


je kunt er dus geluk mee hebben en dat het wel heel blijft, maar het is nou niet echt aan te raden zeg maar...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Alleen demonteren ging moeilijk, monteren niet.

Zuiger bewegen ging soepel, liep nergens stroef of zo

Maar heb nu een andere zuiger gemonteerd en nu heeft hij het niet.

Ook heeft de cilinder genoeg plaats in de carter zitting dus daar kan hij ook niet op vast zitten, tapeindes zou ook kunnen.

Ik DENK dat ik 2 verschillende carterhelften heb omdat de zitting niet mooi in lijn loopt.

waarom ga je de zaak dan toch gewoon monteren, als je ziet dat bepaalde dingen niet kloppen (zittingen die niet vlak zijn...) en vervolgens afvragen waarom het zootje kapot loopt?

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 8-9-2010 om 21:01 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved