Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'DT50MX met andere cilinder (tuned) [Algemene vragen]' (ID 1661).
De reply is geschreven door yamahadt1986 (UserID 14353) op 20-1-2010 19:09.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
als een project als dit op voor hand al helemaal vast lag hoe het moet dan was er geen lol aan het bouwen.
TS geeft aan ook een alternatieve inlaat te willen proberen (lijkt me wijs) en zal nog wel vaker dingen bij moeten sturen omdat sommige dingen niet handig / realiseer baar zijn (las iets over kreidler cillinder)
Juist de inventiviteit die je nodig hebt om problemen op te lossen die je tegen komt maken dit soort projecten tot een uitdaging.
met jouw kan ik praten
ik had inderdaad eerst het idee met een kreidler cilinder van veen watergekoeld.
dus ik zo'n cilinder gekocht 2 jaar geleden (project had ik hier toen nog niet gestart)
zonder cilinderwand enz en zonder spoelpoorten dus allen de gietgedeelte. dus ik kijken of het mogelijk was om dat pas te maken.
ik kwam op het volgende probleem dat ik werkelijkwaar zoveel van het carter moest afvrezen dat er dan helemaal niks meer over zou blijven van het blokje dusja (was wel 14mm) maar dat kon dus niet.
dus ben ik verder gaan denken enz en heb ik voor een derbi cilinder gekozen om dat erop te maken en dat zou dan wel lukken wat het dus nu ook doet. hij past namelijk al prima ik moet allen de tapeinden er nog inmaken enz.
(over de veranderingen)
ik wil inderdaad gewoon dingen gaan proberen.
zoals de inlaat enz. dat leek mij een goed idee om te doen.
en er wordt ook getest later met andere membramen en carberateurs maar ik hou het eerst bij de 21mm motoforce imitatie carberateur.
en met het membraam wil ik het helemaal zo aanpakken om verschillende diktes van klepjes te gaan testen. dat heeft straks veel invloed op het toerental.
want heel veel klepjes kunnen bijv niet tegen een hoog toerental en dan blijven ze open zweven. terwijl je zoiets niet eens vaak zo snel merkt onder het rijden maar op den duur breken ze dan vaak af.
gr peter bedankt voor je reactie's
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved