Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'DT50MX met andere cilinder (tuned) [Algemene vragen]' (ID 1661).
De reply is geschreven door yamahadt1986 (UserID 14353) op 26-8-2009 16:21.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
Zietr goed uit zo
je hebt inderdaad genoeg ruimte om de inlaat op de zijkant te bouwen zo.
hoe ga je zorgen dat de benzine nevel goed door de cilinder stroomt? soort kanaal maken naar de achterkant van de cilinder?
Als ik het goed heb zitten er bij een derbi cil. toch spoelkanalaen op de plek waar nromaal de carb zit bij een dt? HEy mooiste zou zijn om daar op een of andere manier een kanaal naartoe te krijgen rechtstreeks vanuit de membraan holte?
vanaf de linker spoeler zul je dat kanaal natuurlijk nooit kunnen maken, dus misschien het spoelkanaal aan de inlaatkant juist kleiner maken, zodat er relatief meer naar de linkerkant (tegeover de menmbraankant gaat?
Zat ff mee te denken, weet niet of het ergens op slaat/ kan 
hey slaat wel ergens op hoor goed meegedacht
maar ik zat eens te kijken bij een getunede inlaat op het carter van een vriend van me een peugeot speedake en die heeft het ook zo maar net wat je zegt het zou mooi zijn er een kanaal naartoe te maken.
maar dat ga ik ook zeker doen ben namelijk vanplan om een soort van grote auxpoorten te maken alleen dan niet in de cilinder maar in het blok dus dat is opzich hetzelfde idee.
en dan krijg je de benzine uiteraard op een andere manier wat als jij ongeveer zegt goed bij alle spoelpoorten.
want ik ben een beetje bang dat als je het blok gaat afstellen dat de ene kant van de cilinder wat te droog staat dan de andere kant omdat daar de inlaat is maar we zien dat uiteraard vanzelf wel.
de cilinder is nu devinitief vastgesteld dat het een metrakit pro race wordt van het nieuwe tipe blok DERBI dus die cilinder heeft ook minder slijtage dan het oudere tipe vanwege de fluitpoortjes.
oude tipe had namelijk veel slijtage door de vlinderpoort en metrakit is erachter gekomen dat je met fluitpoorten ook hetzelfde uit de cilinder kunt halen en dat het uiteindelijk minder slijtage heeft
ik ben vanplan om waarschijnlijk morgen of vrijdag met de inlaat verder te gaan
dus de inlaat te gaan lassen enz.
maar dat zien jullie dan wel weer als er iemand is met mooie foto's of dergelijke dan kun je dat hier plaatsen mischien helpt het me wat voor nieuwe inlaat ideeen
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved