Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Opknappen GPR. [Algemene vragen]' (ID 1349).
De reply is geschreven door 2SLOW4ME (UserID 16112) op 29-7-2009 0:16.

Vandaag maar weer ff bezig geweest. Nadat de belastingdienst een bedrag met 2 nullen had gestort kwam er nóg een brief thuis vandaag met een leuk bedrag met maar één nul dat ik ook wel leuk vond.

Eerst maar het hok naar binnengereden. Die klote winterbanden een trap gegeven onder de werkbank. En de onnodige onderdelen er af gehaald.




Daarna een stuk lood van de buurman gekregen zodat ik die tussen mn tandwielen kon doen om de krukas moer los te krijgen in plaats van een Action schroevendraaier.




Flink wat lekkere vloeistoffen aangeschaft zodat ik er weer even tegen aan kan. Welke olie ik er in gooi boeit me de laatste tijd vrij weinig. Die DR cilinder moet er toch een keertje af.. Heb 2 soorten olie gekocht, 10w40 en 75w80 vbak olie. Heb er nu 75w80 in zitten, loopt wel veel soepeler, maar m’n koppeling slipte wel de eerste paar km’s.




Kwam er achter dat de uitlaat toch wel flink gescheurd was. Misschien binnenkort maar eens lassen…






Had de koppelingskant even opengemaakt en de blok olie afgetapt omdat ik van de week weer eens een enorme knal hoorde uit mn blok. Niets te zien gelukkig.. geen blokken alu of ontzettend veel slijpsel aan de aftap bout.
En zo vul je dus bij zo’n kut gpr blok de olie bij..



En het liefst met zo’n dop:




Schuurpapier en blanke lak gehaald voor de uitlaat.



Ook een digi schuifmaat:



Niet de goedkoopste uiteraard…(écht niet &#61515


Ook maar weer gewassen. T beestje loopt mooi nu. Ook trouwnes wat sproeiers gehaald, naar een JM uitlaat en een DR70 is eigenlijk gewoon niet af te stellen.. waar de powerband vn de DR ophoud begint die van de JM.





Op de laatste foto is duidelijk te zien dat de demper klem er af is gebeunt. Ziet er beter uit.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved