Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Derbi Gpr Sprintblok [Algemene vragen]' (ID 1279).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 4-7-2009 2:47.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Is allemaal wel netjes geworden met dat stralen, maar je steekt allemaal werk in carters aanpassen, wat natuurlijk een goede zaak is. Je punt spijltjes, maar je bewerkt de uitlaatpoort niet, waarom niet?
Goeie vraag:
Het blok en de cilinder zijn allebei voor de rest "zwaar" bewerkt, maar idd alleen de timingen/grotes van de spoel/uitlaatpoorten niet aangepast (wel de spijlen/bevels etc), omdat:
-hij is bedoeld voor straatgebruik (veel km's)
-als ik hem tune wil ik eerst kijken hoe hij met deze uitlaat (+rest setup) loopt zodat ik hem precies daarop afstem.
-cilindertje los is 5min werk en kan dus altijd nog bewerkt worden, het carter daarentegen gaat vrijwel nooit meer uit elkaar.
Ik denk dat als Nick een maandje heeft gereden de cilindertimingen/grotes onderhanden worden genomen.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-7-2009 om 14:36 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved