Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene vragen]' (ID 1256).
De reply is geschreven door Sypie_Honda (UserID 8086) op 10-2-2009 18:16.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Is idd de ori cilinder, maar dan met leuke timingen (a)
spoelpoorten heb ik gewoon geflowd, en opgehoogd. later worden ze misschien nog wat naar onder gehaald
(voor een grotere doorlaat.)
Maar in theorie zou dit wel eens beter kunnen zijn

[...]


ik bouw 2 opmaatpijpen, misschien wel 3 hieruit kies ik gewoon de beste, aanpassen kan nog altijd, dat zie ik dan wel.
Het kopje word een losse binnenkop, eerst gewoon naar berekeningen van luc, maar als ik tijd heb en zin kan ik zelf ook eens wat gaan experimenteren (denk aan verschillende scuishbandbreedtes, verschillende compressieverhoudeingen,...)

Kwa membraan, een 6-kleps, carbon 0.30 mm plaatjes en volledig geflowd en geoptimaliseerd.
Carterdruk zal wel goed zitten met de dopleras, daar verander ik verder ook niet veel aan. (hoger carterdruk is niet noodzakelijk beter)
En powerboxje ga ik ook eens wat mee experimenteren

Máár ik heb sowies wel een accu-ontsteking, en gewoon een 21 mm carb, dat scheelt ook weer.


[...]


Mooie info nadeel is wel dat ik het met een 1 mm-boortje zou moeten doen, exact in het midden van de spijl. Anders stroomt mijn verse mengsel zo de uitlaat in

[...]


Ik heb je berekeningen idd ontvangen ziet er mooi uit, ik ga hem eens in papier maken, kan je ook goed het verschil met de foekema pijp zien (foekema pijp is ook maar smal, en heeft een lange voorconus , wel kreeg ik als tailpipe lengte exact hetzelfde als bij jou berekeningen )
Voor de rest dank ik je ook voor al je info

en het bewerken heb ik gedaan met:

-vijlen (zoet)
-Aldi modelbouwdremel (12 volt, dus heb je geen reet aan, enkel makkelijk met afwerken) maar het leuke was dat er frees en diamant kopjes bij zaten (a)
-schuurpapier

Dus niet met professioneel gereedschap, roeien met de riemen die we hebben hea afschuining in de uitlaatpoort heb ik trouwens ook ngo gemaakt



En dan uit eindelijk, over die poortbreedte, helaas kom ik niet met de schuifmaat in mijn cilinder ik zal binnenkort wel mijn poortmapje even om de zuiger rollen en meten

[...]


ben er ook wel blij mee aan de vorm te zien zal 'ie wel wat zuigerveertjes slijten

oppervlakte is trouwens 780mm2 , berekend door Niek


tot zover mijn monsterpost

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-2-2009 om 17:29 uur.


niet echt een nadeel toch?

ik heb ook een wiseco zuiger in mijn CR 125, zat ook dat briefje bij wat thunderbird beschreef.

in zo'n zuiger moet je zelf die gaatjes boren. is heel simpel hoor, gewoon ff aftekenen zoals thunderbird zei. dan ff een heel klein centertje slaan. en met boor 1 of 1.5 in de accuboor boren. tis heel zacht alu dus je bent er zo door heen.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved