Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene vragen]' (ID 1256).
De reply is geschreven door Derbi-Olaf (UserID 13836) op 10-2-2009 17:27.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
is dat een orri cilinder?
dan denk ik dat 12 reëler is dan 14, maar ziet er leuk uit
maar die spoelpoorten bijvoorbeeld, zou je daar niet wat meer uit kunnen halen? bij het "afwerken" van mijn airsal heb ik daar nog meer uit gehaald
Is idd de ori cilinder, maar dan met leuke timingen (a)
spoelpoorten heb ik gewoon geflowd, en opgehoogd. later worden ze misschien nog wat naar onder gehaald
(voor een grotere doorlaat.)
Maar in theorie zou dit wel eens beter kunnen zijn 
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
denk aan uitlaatpoorten waar je had doorheen kan. ze rijden met zuigers die een gedeaxeerde pen hebben waardoor je poort breder kan
uitlaten en koppen die helemaal op de testbank geoptimaliseerd zijn
vforce of boyssen membramen met spruitstukjes met super flow
zelfgemaakte krukassen voor een super carterdruk
berekende powerbox
ik bouw 2 opmaatpijpen, misschien wel 3 hieruit kies ik gewoon de beste, aanpassen kan nog altijd, dat zie ik dan wel.
Het kopje word een losse binnenkop, eerst gewoon naar berekeningen van luc, maar als ik tijd heb en zin kan ik zelf ook eens wat gaan experimenteren
(denk aan verschillende scuishbandbreedtes, verschillende compressieverhoudeingen,...)
Kwa membraan, een 6-kleps, carbon 0.30 mm plaatjes en volledig geflowd en geoptimaliseerd.
Carterdruk zal wel goed zitten met de dopleras, daar verander ik verder ook niet veel aan. (hoger carterdruk is niet noodzakelijk beter)
En powerboxje ga ik ook eens wat mee experimenteren 
Máár ik heb sowies wel een accu-ontsteking, en gewoon een 21 mm carb, dat scheelt ook weer.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
die gaatjes zijn normaal gesproken gebruikelijk bij een gesmede zuiger, zoals wiseco of wössner. ik heb hier het installatie handleidingkje liggen, dat je bij een wiseco zuiger krijgt.
je moet dus je zuiger ff los monteren(nog niet borgen). cilinder er overheen schuiven.vervolgens met een potlood via de uitlaatpoort aan weers zijden van de spijl de zuiger aftekenen terwijl je de motor rond draait.
vervolgens krijg je stap 5 op mn blaadje:
5. remove cylinder and piston, and drill 2 holes(.060-.090' diameter), .375' apart, starting .300' below the bottom ring, and between the pencil lines.
die maten zijn inch maten he; 1'=25,4mm
let wel, dit gaat dus over een zuiger voor een 125
Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 9-2-2009 om 22:17 uur.
Mooie info
nadeel is wel dat ik het met een 1 mm-boortje zou moeten doen, exact in het midden van de spijl. Anders stroomt mijn verse mengsel zo de uitlaat in 
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Ik heb smallere spijltjes gezien tussen de uitlaatpoort (vlinder) en spoelers.
Gaatjes raad ik je niet aan bij een fluitpoort, is eigenlijk alleen van belang bij vlinderpoorten (bij fluiters vervliegt het mengsel makkelijker de schacht in)
Verder is het misschien even belangrijk dat men onderscheid gaat maken tussen krukas pk's en achterwiel pk's als je gaat vergelijken, het scheeld namelijk al snel zoon 2,5 - 3 pk.
Olaf, je pijp berekening is in drukke gang hoor.
Je hebt mijn suggesties netjes uitgevoerd hoor, kudo's voor jou
heb je een goed haaks freesje of dergelijk? (ben even benieuwd welk merk en waar gekocht/hoe duur)
Ooh en meet eens je poortbreedte na, maar dan gewoon dmv schuifmaat er boven houden.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 9-2-2009 om 22:41 uur.
Ik heb je berekeningen idd ontvangen
ziet er mooi uit, ik ga hem eens in papier maken, kan je ook goed het verschil met de foekema pijp zien (foekema pijp is ook maar smal, en heeft een lange voorconus
, wel kreeg ik als tailpipe lengte exact hetzelfde als bij jou berekeningen )
Voor de rest dank ik je ook voor al je info 
en het bewerken heb ik gedaan met:
-vijlen (zoet)
-Aldi modelbouwdremel (12 volt, dus heb je geen reet aan, enkel makkelijk met afwerken) maar het leuke was dat er frees en diamant kopjes bij zaten (a)
-schuurpapier 
Dus niet met professioneel gereedschap, roeien met de riemen die we hebben hea
afschuining in de uitlaatpoort heb ik trouwens ook ngo gemaakt
En dan uit eindelijk, over die poortbreedte, helaas kom ik niet met de schuifmaat in mijn cilinder 
ik zal binnenkort wel mijn poortmapje even om de zuiger rollen en meten
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
ja daar kan je wel wat kwijt in, in die uitlaat poort van je
ben er ook wel blij mee
aan de vorm te zien zal 'ie wel wat zuigerveertjes slijten 
oppervlakte is trouwens 780mm2 , berekend door Niek 
tot zover mijn monsterpost
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-2-2009 om 17:29 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved