Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Derbi Gpr Sprintblok [Algemene vragen]' (ID 1279).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 8-2-2009 18:17.

Even voor de duidelijkheid dan maar:

De volgende krukastappen zijn gelijk:
Derbi
Am6
Puch
Tomos
Kreidler
Zundap (ks50)

Deze gebruiken ook allemaal GEEN extra "baseplate" en zijn dus uitwisselbaar (alleen licht soms de stator wat dieper en moeten er dus bijv 2 ringetjes worden gelegt)
*

De maten van de krukastap van een Honda zijn veel groter en deze heeft ook een extra "baseplate" nodig.

De maten:


De binnenste maten zijn dus die van Derbi, Puch etc.
De buitenste maten zijn die van Honda.
Dit is dus ook de bouwtekening van het busje wat je moet draaien als je een Honda HPI op je Derbi/Puch etc wilt (dan moet je dus ook de extra "baseplate" er even vanaf schroeven)



*ter verduidelijking elke HPI ontsteking heeft een "stator" wat kan worden gezien als de "grondplaat", dus waar de spoel op zit.
Maar sommige brommers hebben nog een "extra (grond)plaatje" nodig wat HPI verkoopt onder de naam "baseplate"

Foto van "baseplate"
van Nsr:


Van Minarelli HORIZONTAAL:



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved