Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene vragen]' (ID 1256).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 8-1-2009 22:54.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ik heb bij luc expres heb laten kiezen voor dat aantal... gewoon omdat hij degene met de ervaring is
bereken jij maar een pijp voor deze waardes, ik zal luc nog ff vragen als ik de berekeningen krijg wat 'ie als waardes heeft aangehouden

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 8-1-2009 om 21:58 uur.


Heel goed idee, dan telt mijn bouwtekening natuurlijk pas als ik hetzelfde invoer als hem he, anders kan je het niet vergelijken

Ik heb overigens goed nieuws voor je.
Je uitlaatpoort diameter en oppervlakte zijn perfect voor de verder setup die je hebt, dit was dus ook precies waar ik op uit kwam bij het berekenen van het ideaal.

Je timingen lijken overigens erg op die van een van veen kreidler watergekoelde kit

deze had 15 pk bij 14.500 toeren

uitlaattiming 198°
de timing van de 4 spoelpoorten 136°

uiteraard roterende inlaat: opent krap 40° na het ODP en blijft open tot ruim 80° na het BDP.

De expansiepijp was een erg korte voorbocht met daarna een conus met een hoek van 7°, dan 14° dan een cilindrisch stuk en een eindconus van 24° negatief.
was net als bij jou bedoeld voor 12 tot 15k toeren.

Het was een ovale uitlaatpoort van 27mm breed (67,5% van de boring)
boring kreidler is 40 en slag 39,7 (nicasil cilindertje)

ze gebruikte een ontsteking 1,9 mm voor BDP (reken zelf maar even om naar graden)
warmtegraad van de bougie 310-340 (voor het inrijden bij lage toeren-tallen warmtegraad 225)
mengsmering 1: 20 met race-olie SAE 30 of Castrol R 30.





Nog even een vraagje voor je, wat voor flens was je van plan te fabriceren? (tekeningetje van de doorlaat aub, dus bijv hoe hij in de pijp valt)




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved