Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene vragen]' (ID 1256).
De reply is geschreven door Derbi-Olaf (UserID 13836) op 8-1-2009 20:39.

beetje onduidelijk, hoop dat je eraan uit komt:P

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


click and build?

enne, denk eraan, post de maten dan nog niet hè!

programma'tje van sypie

over welke maten ben je nu trouwens precies bezig, die ik niet moet posten? die van luc, dat weet ik

Gegevens welke nodig voor de berekening
1
Motormerk en type
Derbi GPR 01 (50cc)
2
Gebruiksdoel
wegrace
wegrace-sprint-cross-straat-of beschrijf bij overige informatie het karakter
3
Voor wedstrijdgebruik
nee
Ja / Nee
4
Cylinder inhoud
49.9
cm3
5
Slag
40
mm
6
Boring
39.8
mm
7
Drijfstang lengte
90
mm (h.o.h.pistonpen tot bigend)
8
Huidige max toerental
onbekend
rpm
9
Max toerental nieuwe uitlaat
geef rpm of laat leeg (en wacht op advies uit karakter en berekening)
10
Toerental max vermogen
Alleen indien bekend uit testbankmeting, liefst grafiek meesturen
11
Huidige squish bandbreedte
8
mm (zie tekening)
12
Huidige squish clearence
1
mm (zie tekening)
13
Huidige compressie ratio CR of UCR
onbekend
CR (gecorrigeerde) of UCR ongecorrigeerde compressie verhouding
14
Inhoud huidige verbrandingruimte
onbekend
ccm3 (gemeten op gemonteerde motor, en zuiger in BDP)
15
Huidige inhoud kop alleen
Onbekend (uitgedraaide kop voor losse binnenkoppen )
ccm3 ongemonteerde kop (alleen nodig indien gegeven punt 14 onbekend is)
16
Zuigerkop hoogte
2
mm (in het centrum van de zuigerbodem (kop) gemeten)
17
of zuigerkop radius
graden ronding van de zuiger, (alleen als punt 16 gegeven onbekend is)
18
Deck height
2 (kop gaat in de cilinder “vallen&#8221
Afstand tussen rand van de zuiger in bdp tot cylinderrand
19
Type uitlaatpoort
Ovaal+fluiters
Ovaal / Ovaal+boosters / Vlinder (met schotje of spijl) / W- poort / anders
20
Uitlaat timing of mm
198.3
Timing in graden of afstand poort(en) bovenrand cilinder in mm
21
Uitlaat timing boosters of mm
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
Timing in graden of afstand poort(en) bovenrand cilinder in mm
22
Uitlaat oppervlakte doorlaat ca.
8cm²
mm2 poortmap (incl. boosters)
23
Diameter uitlaataansluting cylinder
26
mm bij de flens
24
Lengte uitlaatpoort in de cilinder
44
mm gemeten van cilinderwand tot aansluiting uitlaatbocht
25
Hoofdspoelpoort(en) timing
133.5
Timing in graden of afstand poort(en) bovenrand cilinder in mm
26
Spoelboosters door zuiger of inlaat
Timing in graden of afstand poort(en) bovenrand cilinder in mm
27
Oppervlak totaal spoelpoorten ca
513mm²
mm2 poortmap van alle spoelpoorten samen
28
Inlaat systeem
membraan
Roterende schijf / Membraam / Zuigersturing
29
Huidige inlaat timing
graden of mm onderzijde inlaatpoort tot onderzijde zuiger in BDP
30
Indien Roterend de open en sluittijd
graden of in mm vanaf BDP of opmeten met gradenschijf
31
Carburateur diameter
21mm (word eventueel nog 24)
mm
32
Membraam merk, type, aantal klepjes
Origineel, 6kleps maar bewerkt.
2 kleps, 4 kleps, 8 kleps
33
Capaciteit membraam
60 (6*10 (hoogte is 26mm))
Aantal klepjes maal breedte doorgang per klepje
34
Ontsteking merk type
Ignitech, volledig programmeerbaar
Merk - vast of variabel tijdstip (curve)
35
Merk huidige uitlaat
origineel
Merk.type, of opmaat van tuner / voor doorrekenen maten bijvoegen
36
Versnellingsbak type 2)
standaard
aantal versnellingen en type: standard / racing / cross / close ratio
37
Aantal tanden of verhoudingen
14-52


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 8-1-2009 om 20:40 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved