Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Eigenbouw projectje [Algemene vragen]' (ID 1324).
De reply is geschreven door buldogo2 (UserID 6047) op 6-1-2009 16:37.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
inlaten op de cilinder zijn okay, maar dan zijn het er wel twee meteen tegen over elkaar. Je kunt het beste gewoon 90 graden spruitstukken nemen is ook bij rd500 gedaan.
afbeelding
mormale spruitstukken op de bovenste rij zou mogenlijk zijn maar dan wordt het inlaat traject te groot. Mijn grootste voorkeur blijft nog wel carterinlaat met vier op een rij carbs of injectie. Je moet maar even meten hoelang een carb is.
De kortste carb die ik kan vinden is tot zo ver 75mm lang,, daarmee zou je ze al niet tegenover elkaar kunnen zetten,, tenzij je ze behoorlijk schuin kan plaatsen,, maar geloof niet dat dit goed gaat komen bij carbs die ontworpen zijn om vertikaal te staan.
ws word het dus zoiso en 90grade bocht,, maar ook dan moet je rekening houde met de heoveelheid ruimte die he hebt en overhoud ed.
Ik weet zoiso niet of het je ooit is opgevallen,, maar bij een rd350 blok zijn de bovenste cilidners met carter inlaat,, en de onderste met normaale cilidner inlaat...zij zaten dus ws ook al met ruimte gebrek,, denk alleen meer dat het bij hun kwam vanwegen de balansas...welke ik dus niet heb
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved