Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Suzuki sprinter' (ID 1124).
De reply is geschreven door Christian-tsx (UserID 13273) op 29-12-2008 18:21.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
ik weet precies wat er gebeurd als je een kortere drijfstand monteerd.
oa je secundaire deel van de translerende kracht zal iets erger worden.
ik snap niet dat je een sprinter op wilt bouwen en dan voor minimale slijtage wilt gaan.
[...]
kwam deze ook nog tegen.
zelfs wegens betrouwbaarheidsredenen is een korte drijfstang blijkbaar een voordeel..
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 29-12-2008 om 18:04 uur.
heb net even bekeken hoe alles nu uitkomt.
lengte van de drijfstang is h.o.h. 80mm
het grote gat waar het big-end lager in komt is 22mm, dus ik moet een big-end vinden van iets minder dan 80mm, hoeveel dat is de vraag.
en het gat van de bigend moet dan ook 22mm zijn.
als de zuiger op het odp staat is de ruimte tussen de zuiger en krukas echt minimaal, kan niet minder, dan raakt ie em.
dus als de bigend korter wordt, MOET de zuiger ook ingekort worden. dit moet vanaf de onderkant neem ik aan, kan dit zomaar ivm de spoelpoorten en inlaat poort? die gaan dan eerder open lijkt me, of zie ik dat verkeerd?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved