Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Suzuki sprinter' (ID 1124).
De reply is geschreven door Christian-tsx (UserID 13273) op 29-12-2008 17:21.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
je kunt je drijstang inkorten totdat je zuiger de krukas raakt in odp... als je nog verder wil inkorten kun je een stuk aan de onderkant vd zuiger afhalen.
als je dit gedaan hebt zoveel als je wil is het zaak te zorgen dat je zuiger weer bovenin je cilinder komt in bdp en je squish goedstaat.
dit kun je doen door de onderkant van je cilinder af te draaien of door aan de bovenkant van je carter.
de slag (verschil tussen odp en bdp) zal niet veranderen omdat ze beiden omlaag gaan.
opzich is het ook niet zo heel veel werk imo als je een kortere drijfstang vind die bij het big-end past.
Vervanging van lagers, drijfstang en krukas is toegestaan, maar de slag moet zijn als van het gehomologeerd model, met uitzondering van de pro stock- en x-treemscooterkiasse.
dit staat in het regelement van de brommersprint, dus het kan allemaal wel.
ik ga vanavond even kijken hoeveel kleiner de drijfstang kan worden, en dat de zuiger de krukas net niet raakt. en ik draai liever wat van mn carter af, dan van mn cilinder, dat lijkt me minder werk.
maar eerst eens kijken hoeveel kleiner de drijfstang kan worden, en of dat genoeg is om echt verschil te merken.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved