Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Suzuki sprinter' (ID 1124).
De reply is geschreven door crossgek (UserID 7636) op 29-12-2008 11:55.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
37.8mm is de slag van tsx.

drijfstang lengte is 2x de slag ong. weet het zo nie exact.

maar welke drijfstang zou ik erin kunnen zetten, die dus iets korter is en er wel in past.
ik heb zelf geen idee hoeveel kleiner ik moet nemen, voordat het echt veel uit gaat maken met carterdruk.

en hoeveel mm een eventueel nieuwe drijfstang is, zoveel mm moet er ook van de zuiger en cilinder af neem ik aan?

alvast bedankt voort advies, in zulke aanpassingen zie ik wel wat, ondanks dat het veel werk is.


je kunt je drijstang inkorten totdat je zuiger de krukas raakt in odp... als je nog verder wil inkorten kun je een stuk aan de onderkant vd zuiger afhalen.

als je dit gedaan hebt zoveel als je wil is het zaak te zorgen dat je zuiger weer bovenin je cilinder komt in bdp en je squish goedstaat.

dit kun je doen door de onderkant van je cilinder af te draaien of door aan de bovenkant van je carter.

de slag (verschil tussen odp en bdp) zal niet veranderen omdat ze beiden omlaag gaan.

opzich is het ook niet zo heel veel werk imo als je een kortere drijfstang vind die bij het big-end past.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved