Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene vragen]' (ID 1256).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 11-12-2008 12:21.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Heh, onderdeeltjes onderweg 
-dopler endurance krukas
-Pakkingset
-zuiger
-Carbon voor het membraan
-sturbalansgewichtjes
-Voortandwiel
-ontstekinsdeksel
-2X conti carbonnen dempertje
komen er 2 dempers onder de kont?
dat is echt heel mooi, dan krijg je van mij een aantal hotjes.
je weet wat je met de dikte van tailpijp moet doen als je dat wil gaan doen? zie hier:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Als je een lange tailpijp wilt gebruiken om bijv. een seatpipe te maken, is dat geen probleem en scheeld het je ook niet/nauwlijks vermogens als je het volgende doet:
De berekende diameter maak je dan alleen plaatselijk na de eindconus (ookwel reflector of compression conus genoemd).
Dus een busje van bijv 10cm met een berekende diameter en de rest van de tailpijp maak je een flink stuk wijder.
Het oppervlak van de doorlaat van de rest van de pijp 2 maal zo groot maken is over het algemeen voldoende, en als je een héél lange tailpijp wilt, dan maak je die diameter gewoon nog wat meer, dat is allemaal niet zo kritisch.
In de uitlaten/tuning/sobw -wereld wordt er dan ook vaak een tailpijp met grote diameter gebruikt waarin een busje met de berekende doorlaat kan worden geduwd zodat daar vervolgens makkelijk mee te varieren/experimenteren is om te testen wat het beste loopt.
http://www.brommerfo...user/13667/5/details
(ook voor de AANGEPASTE/VERBETERDE FORMULES voor berekenen van oa. tailpijp)
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 11-12-2008 om 12:22 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved