Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene vragen]' (ID 1256).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 26-11-2008 21:07.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
en hoe schuif bevestig je de carburateur aan het spruitstuk? zijn de buitenwerkse maten hetzelfde zodat je er een rubberen slang overheen schuift met 2 klemmetjes?
en het is denk ik verstandiger dat de binnenwerkse maat van het spruitstuk een milimeter groter is dan de binnenwerkse maat van de carburateur. dan is de kans kleiner dat het mengsel tegen de kopse kant van het spruitstuk blaast denk ik.
en maakt het materiaal ook uit? of het staat of aluminium is? misschien kwa hitte ofzo?
heb je het over mijn zelfbouw spruit of over deze die ik heb bewerkt?
iig moet je uitgaan van geen randen, dus als de carb eindigd in in 21mm dan zorg je dat het spruit daar netjes 21mm op aansluit, dat kan dmv een rubberen slang die ze tegen elkaar aanhoud, of zoals bij dit bewerkte spruitstukje het geval is, schuift het spruitstuk in de carb (de doorlaat carb is gewoon 21 en spruit dus ook, maar carb heeft op het uiteinde een teflon bus van 23,8 die om de buitenkant van het spruit sluit)
hier kun je het wel zien, dus aansluiting binnendia is gwn 21 op 21
http://i421.photobuc...ehanger/DSC00673.jpg
Als ik moest kiezen, voor een 22 of 20 spruit aansluiting op een 21 carb, ging ik natuurlijk wel voor een 22. (maar dus het liefst gewoon 21 naadloos)
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved