Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene vragen]' (ID 1256).
De reply is geschreven door Derbi-Olaf (UserID 13836) op 22-11-2008 23:31.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Je vroeg laatst in het KVT nog tot hoever je hem kon opdremelen, nou je hebt zelf denk ik wel gemerkt dat er een paar hele dunne plekken bij zitten.
Ik ben nu toevallig bezig weer een 18mm spruitstuk voor (gpr)nick te bewerken, hierbij een paintje wat de mogelijkheden zijn van makkelijkst/mist goed tot moeilijkst/best.
ooh btw tip, pak je membraam, kijk tegen de vlakke kant aan, dan zie je als het ware een rechthoek (van de doorlaat) die natuurlijk kleiner is dan de zegmaar de rechthoek van het spruitstuk vanaf de vlakke kant gezien.
zet met een kraspen de rechthoek van het membraan over op de vlakke kant van het spruitstuk, en dan weet je hoe groot hij moet worden.
afbeelding
afbeelding
(toch maar een plaatje erbij, anders is het zo onduidelijk)
dat rode is dus zegmaar de doorlaat als je naar de vlakke kant van het membraan kijkt, tot zover wil je dus je spruit maken)
ik zal straks een foto plaatsen van hoe ik het met metaal aan het doen ben, ik doe manier 3 voor hem, aangezien manier 4 gewoon veel meer werk is, en het een spruitstuk voor een straat blok wordt (en ik het gratis voor hem doe)
afbeelding
afbeelding
(groen = de buitenkant spruitstuk buisje normaal)
(geel = epoxy-metaal)
EDIT: waarom btw geen kabelchokeje? of ga je die nog scoren?
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 21-11-2008 om 17:55 uur.
is het trouwens niet het overwegen waard om in plaats van dat spruitstukje volledig aan te passen wat was te kopen,met die was een spruitstukje boetseren. Mal erom, en laten gieten?
(of zelf gieten, in brons, of gewoon in allu?)
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 22-11-2008 om 23:32 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved