Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp ''68 'Cuda opbouw project [Algemene vragen]' (ID 290).
De reply is geschreven door RickvanDuin (UserID 12248) op 22-1-2007 17:31.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


@ hehenny, als je het allemaal zo goed denkt te weten ga je toch ook lekker knutstelen ?
Mag ik je er even op wijzen dat ik ook gewoon 10uur per dag werk, en s'avond slecht een paar uurtjes ( 2,5 denk gemiddeld ) aan de auto werk. Dus dan gaat het niet bliksem snel nee, maar ik werk liever traag en goed aan de auto dan snel en slecht.

Kwaliteit.

@ Jozeff,

afbeelding

Dit is een Ignition Ballast Resistor ( duur woordje voor een weerstandje :-P )
Aan de andere kant zit gewoon een gerolt stukje ijzerdraad, zoiets als een spoel, maar dan iets minder strak tegen elkaar aangerolt.

Dit is een weerstandje voor wanneer je hem start, cruciaal voor de start. Zonder dat weerstandje start hij erg slecht of moeilijk.
Het voorkomt (volgens mij) dat de ontsteking teveel volt/stroom krijgt, zodat de vonk gewoon optijd word afgegeven, en niet te vroeg.
Dit ding heb je alleen bij de start nodig voor zover ik weet.

Als je auto slecht start is dit onderdeeltje eigenlijk het 1e wat je moet doormeten, vaak zijn de contactjes gecorrodeerd (of hoe je het ook schrijft )
Uiteraard kan je auto nog door 100000 andere dingen slecht starten, maar dit is er 1 onderdeeltje van dat cruciaal is voor een goede start :-P



da ding is juist voor tijdens het rijden daar omheen hoort een relais geplaatst te zijn die met het starten de stroom om de weerstand heen leid zodat ie meer stroom krijg om te starten. het is gewoon een p.t.c weerstand(positief temperatuur coeffiecient) dus naar mate de temp in de motor stijgt de weerstand omhoog gaat waardoor er minder stroom naar de bobine gaat, want die extra stroom is neit nodig.
ik maak wel een tekeningetje in paint.




Dit bericht is gewijzigd door RickvanDuin op 22-1-2007 om 17:48 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved