Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'TSX-racer' (ID 16).
De reply is geschreven door Henk-88 (UserID 4824) op 30-11-2005 15:57.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koosTSX
[...]


iets langer, maar je kande de kroonplaten ook nog iets over de poten verschuiven.. Maar ik heb de voorvork nog niet hier die komt aan het eind van deze week of volgende week

is ook nog ff lastig dat de ns1 velg een 12 mm as hoort, en de ktm vork een 14mm as heeft
zou het een goed idee zijn om dat busjes van 1mm (2 keer 1 dus) in die 14 mm gaten van de vork te doen? of is dat te dun/niet mogelijk om te laten draaien

Dit bericht is gewijzigd door koosTSX op 30-11-2005 om 10:59 uur.



busjes om de vooras kunnen best lijkt mij, en dat lijkt me ook wel te draaien.


je kunt i.p.v. balhoofdspen vervangen ook doen wat ik deed: ring op maat maken en om de balhoofdspen van de KTM-voorvork persen en daarop de binnencup van de TSX persen (verhit erom doen en dan af laten koelen; muurvast. Ik heb dit maar laten doen) en dan moet er ook een soort ring tussen de bovenste binnencup (van de TSX) en de balhoofdspen (van de KTM). Ik heb de draairing (die van de NS1, voor jou wordt dat dus die van de KTM) die het balhoofd in elkaar vast draait, af laten draaien zodat de onderkant daarvan als opvulring functioneert die de bovenste binnencup op z'n plek houdt. Het werkt prima, maar het grootste voordeel was voor mij dat de balhoofdspen niet overgezet hoefde te worden. Het schijnt heel lastig te zijn om dat weer recht in elkaar te krijgen. Ik wilde geen risico lopen...

Voor het afdraaien van de bovenste draairing, het laten draaien van de bus onderaan de balhoofdspen, en het persen om de pen van die ring en de cup eroverheen was ik totaal 25 eu kwijt bij een gewoon afdraaibedrijfje. Ik heb er dus geen werk aan gehad. Wel denkwerk om de juiste maten en bedoeling door te kunnen geven.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved