Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'TSX-racer' (ID 16).
De reply is geschreven door Henk-88 (UserID 4824) op 20-11-2005 17:24.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
ik las je planne voor deze tsx optisch vind ik hem prachtig tot nu toe
maar even motorisch je wilt 18000 tpm met een 50snel gaan halen?? of 50 ori??
want met een 50snel zoiets voor mekaar krijgen is wel mogelijk maar die dingen slijten al zo ongelovelijk hard bij 10000 tpm laat staan 18000
dat word dus elke maand een nieuwe zuiger als je zijn toeren gebruikt!
Euhh, thnx. Met de 50cc-snel wil ik ong 15.000 rpm halen (alleen al de ori drijfstang kan niet meer dan 15.000 rpm aan omdat 'ie te lang is), ik weet niet of dat zal lukken. Ik kijk gewoon hoever ik kom.
Daarna een 60cc of 70cc-cilinder met een kortere slag van de krukas (om toch op 50cc te blijven)(plus een kortere drijfstang dus) wat een hoop veranderingen en problemen met zich mee gaat brengen. Hij zal dan ondertussen ook een roterende inlaat, accu-ontsteking en zoveelste uitlaat hebben en een behandeling bij een flowbedrijf gehad hebben. Of ik de 180 km/h @ 18.000 rpm ooit haal weet ik natuurlijk niet maar het is gewoon mijn doel.
Er is een Kreidler die ong. 180 km/h gaat bij 18.000 rpm; vandaar mijn idee om hetzelfde te proberen met een TSX-blok.
(Elke maand een nieuwe zuiger bij veel maximaal rijden zou mooi zijn, ik heb g??n idee wat ik met de racer ga doen als ik in de buurt van de 18.000 rpm ben gekomen... ermee rijden lijkt me dan niet zo aangenaam meer...)
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 21-11-2005 om 3:53 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved