Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Alfa 156 1.9JTD 16V' (ID 6497).
De reply is geschreven door Derbi-Olaf (UserID 13836) op 28-6-2012 0:01.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
[...]



Zegt me om eerlijk te zijn niks Maar ik begrijp dus dat het wel geslaagd was, en dat er beduidend meer vermogen is

Vermogen is er idd beduidend meer, ik klaag niet.



Nu twijfel ik nog wat ik ga doen, ik denk dat ik deze zo laat, de volle 211pk gebruik je toch zelden. En dat ik over een paar jaar wat leuk speelgoed in elkaar knutsel (iets met BMW enzo, RWD, 6inlijn, turbo etc.etc.)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
gekke ding heeft ook nog meer vermogen dan mijn spider

toch zou ik voor een v6 kiezen.


heb je nog wat foto's van het beun werk?

Als je het zo bekijkt idd! ;p ook een aparte rijervaring met een diesel! Trekt hem zo naar de 5000 toeren als 't moet.
V6 heeft natuurlijk meer charme. Maar voor een 1.9 JTD is dit toch wel aardig wat doet jou alfa van 0-100?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



LMM= lucht massa meter, die meet hoeveel lucht je blok ingaat
MAP= mass air pressure, de druk in je inlaat dus

en lpg erbij doen gebeurt vaker bij diesels, weet alleen niet meer hoezo precies



Correct, draait nu max 1.8 bar turbodruk, met andere map-sensor moet het goed mogelijk zijn rond de 2.2-2.4 bar te draaien.

Lpg zorgt om te beginnen voor koudere lucht, dus betere vulling. Daarbovenop zorgt het door zijn hoge verbrandingstemperatuur ook voor een completere verbranding (=> minder roet+meer vermogen)
Water methanol doet eigenlijk dus vrijwel hetzelfde. echter denk ik dat met LPG meer te halen!
Met enkel water-methanol moet op mijn set-up nu ong 250 PK te halen zijn.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zeker wel.

Dat is ook een veel leukere hobby!


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 28-6-2012 om 22:50 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved