Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Andere benzinetank op Honda NS1' (ID 38266).
De reply is geschreven door Travel Fast (UserID 9251) op 4-8-2006 8:09.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]
wat een bs, tiss geen 110 maar 93cc, en met die 18 mm carb moet ie makkelijk 1:25 kunnen halen..
haalde met mijn senda 1:30 als ik gewoon rustig reed, veel constant toerental etc. (mhr80, opmaat pijp en 26mm mik)
Ik dach dat een malossi cil 100cc was (eigelijk iets meer dus 110 in volksmond)
Ik heb gisteravond de 74cc ori erop gezet, en op nieuw afgesteld. Liep vanochtend goed alleen top iets lager (118km/u), maar gek genoeg merk ik weinig van het verschil, hoe kan dit?
Het lijkt erop dat een 74cc ori beter loopt dan een MBX cilinder, waar kan dat aan liggen, uiterlijk is er weinig verschil (malossi heeft iets meer spoelruimte). Het lijkt mij in de timing van de uitlaatpoort te zitten, kan ik dit aanpassen? (het is malossi cilinder, dus je zou denken dat je aan je max zit)
Ik heb hiervoor met NSR125R blok gereden en die reed 1:22 (bij +140km/u), helaas is het blok in de revisie (ratel in 3de versnelling).
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved