Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door chineesboer (UserID 5798) op 1-7-2006 19:53.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
Je kunt niet "Berekenen" wat de beste timing zou zijn, tenminste... het kan wel... als je de cilinder op de rest vd setup (en vooral de uitlaatwerking) afstemt...
Maar dat is sowieso nog iets te hoog gegrepen voor jou 
Bereken eerst eens gewoon de timingen van je cilinder dan kunnen we beter uitleggen wat je kunt doen e.d.
Wij kunnen nu wel zeggen doe dit en dat, maar miss. kan dat wel helemaal niet met jouw cilinder...
O wijze..
@ scozzia, als je je uitlaatpoorttiming hoger maakt, dan wordt je blowdown ook groter, dit kun je zien met dit programma http://home.deds.nl/...0stroke%20tuning.xls
Je spoelpoorttiming is vrij laag, die zou je naar 120 kunnen brengen bijv. In dat programma kun je bijv invoeren dat je spoelpoorten 2mm hoger zijn, dan kijk je welke timing je krijgt bij die verhoging en zo kun je een beetje kiezen.
Je kunt je uitlaatpoort wel naar 67,5% van de boring brengen. dus als je boring 100 mm zou zijn, kon je poort 67,5 mm breed zijn. Houdt er wel rekening mee dat je cilinder rond is (echte breedte van poort en poortmapbreedte.
edit: blowdown van 35 is vrij hoog, wil je niet op de 40 hebben..
je kunt ook nog spelen met je voetpakkingen om deckheight aan te passen(hoe meer, des te groter je deck
Dit bericht is gewijzigd door chineesboer op 1-7-2006 om 19:56 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved