Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"kleine vragen" topic deel 13' (ID 37107).
De reply is geschreven door Jozeff (UserID 1607) op 8-6-2006 22:34.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wjmeerens
Ik heb een Yamaha DT staan. Nou heb ik ook het wel bekende probleem: hij stottert. Ik had mijn contactpunten niet helemaal lekker staan en moest toch examens maken dus ben naar school gereden. Stonden ze rollenbankcontrole te houden. Moest mee en starte mijn brommer, de agent kon niet eens schakelen en hield gas tijden het overschakelen dus gaf al commentaar maar mocht me nergens mee bemoeien. aan het einde van elke versnelling begon ie natuurlijk te stotteren. De agenten dachten dat ik een begrenser had. Lieten mijn brommer lopen (luchtgekoelde Yamaha DT) daarna een motoragent die het wel even zou proberen. Schakelde netjes maar trok hem wel vol door. Uiteraard begon ie weer te pruttelen. Ze wouden hem perse voorbij de 0,6 kw hebben want hielden lang vol in z'n vier. Op een gegeven moment 3 harde knallen achter elkaar en blauwe vlammen uit de uitlaat. Mocht verder rijden en geen boete. ik reed verder en ging niet meer harder dan 30. sinsdien loopt de brommer beroerd. Cilinder zuiger en bougie zijn goed ondanks het lange lopen zonder koelen. Maar wat kan het zijn en heeft iemand een foto van een yamaha dt/rd ontsteking want heb nog een losse grondplaat en losse spoelen en een condensator liggen maar zou niet weten hoe het in elkaar moet. De onsteking die er in zat heb ik met een hamer gesloopt omdat ik er helemaal gefrusteerd van werd. Weet dus niet meer hoe het aangesloten zit



Het lag iig aan je ontsteking, dat is vrijwel zeker.
Het is haast onmogelijk om te beschrijven hoe dat precies moet zitten, en ik kan er geen foto van maken en heb er ook geen foto van. Maar ken je niemand in de buurt die weet hoe dat moet? Of iemand met een puch of een zundapp, want dat is ongeveer hetzelfde


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved