Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Jincheng dax, wat voor kwaliteit te verwachten?' (ID 37041).
De reply is geschreven door Dakana (UserID 1354) op 19-5-2006 0:42.
in plaats van gissen in het donker zal ik even daadwerkelijk antwoord geven
de uitlaat bij een 4takt kan inderdaad invloed hebben op de prestaties
tegendruk en expansie vervallen direct
inderdaad, de uitlaat klep gaat open en sluit, en daarmee dat er niets terug geduwt word zoals bij 2takt
maar, hij gaat ook weer open, en Dan kan je er wel wat mee
kijk zie het zo
je duwt met je hand door het water
achter je hand zie je een soort tollen ontstaan omdat er achter je hand "onderdruk" bevind
en met die golf van bewegingen kan je zorgen dat als de uitlaat klep weer open gaat het er uit gezogen word
prachtig voorbeeld is de tornado bocht
http://www.takegawa.nl/img/medium.php?id=878
nadeel van deze uitlaten is om het effect goed te creeeren je heel specefiek op een blok aangepast moet werken
ook kan je de puls waar ik net oversprak proberen te creeeren met megaphone, of eigenlijk gewoon een trechter, vorm
door deze een bepaalde conische hoek te geven kan je het toerengebied, uitgestuwde gassen, etc testen en proberen daar wat effect mee te winnen
zie je veel op oude racers overgins!
dan zit er nog verschil in lange en korte uitlaat buizen, dikte van de buis, materiaal zelfs etc ...
maar goed, in een notendop, dat is je uitlaat effect
maazzeeelll
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved