Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'nieuwe rollerbank' (ID 36933).
De reply is geschreven door mblover (UserID 9353) op 14-5-2006 13:55.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
Ik begin de laatste tijd steeds meer achter de maximumsnelheid voor brommers te staan... jongetjes en meisjes van 16-20 zijn idd te roekeloos en weet ik veel wat..
en alle turken zijn criminelen. (en dit is slechts als voorbeeld bedoelt, ik heb niet de intentie om racistische uitlatingen te doen op het forum)
Nu doe ik hetzelfde als jij, iedereen over een kam scheren. dus is imo jouw post KWATS en DISCRIMINEREND (of is het zinnetje alle turken zijn criminelen niet discriminerend???).
WEL is het zo dat heel veel van de brommer-rijders ontverantwoord zijn. MAAR er zijn er ook die wel verantwoord rijden en die wel rekening houden met anderen.
de groep die wel verantwoord rijd die is echt de dupe van de ontverantwoord rijdende groep. 
wat je hebt aan een brommer die harder kan als 45:
-je kan fatsoenlijk wegtrekken bij stoplicht
-je hebt wat vermogen over en dat kan NOOIT kwaad mits je ermee om kan gaan. Voorbeeldje: ik kwam aan bij zo'n wegversmalling, en ik had voorrang. Aan de andere kant kwam een auto aan en die leek te remmen, maar op t laatste moment gaf hij weer gas, ik was toen al in de wegversmalling. Met een std brommer had ik een ongeluk gehad, nu trok ik hem open en was ik (maar net) weg...
-kan stiller rijden. Als jij met een gangetje van 40 a 50 lekker buiten de bbk over het fietspad toert, kan ik lekker in een hoge versnelling gaan rijden. Dat scheelt veel herrie dus veroorzaak ik dan minder overlast.
-rijd rustiger. Bij een std brommer kom je niet vooruit, als je eenmaal op gang bent dan ga je overal maar proberen om die gang erin te houden omdat het toch niet opschiet. Met stevig opgefokte brom dan rijd ik veel rustiger.
Verder is het belangrijk om verantwoord te rijden.
-GOED vooruit kijken en anticiperen. (Op tijd en in je hoofd heel snel denken van wat staat daar, wat kan er gebeuren, hoe voorkom ik dat het fout gaat)
-Afstand houden van overig verkeer, 10 meter te vroeg stilstaan bij een noodstop is niet erg, stuk te laat wel, want dan sta je al stil tegen het andere verkeer aan.
-te hard rijden is oke, maar wel op een verantwoorde plek, en je snelheid ook een beetje verantwoord houden. Dus niet op het fietspad met uitritten dik 100 gaan rijden. Op een weg buiten de bbk (waar dus geen fietspad is en je op de weg moet rijden) die overzichtelijk is, in combinatie met weersomstandigheden die het toelaten is het niet zo'n groot probleem. WEL extra goed vooruit kijken en anticiperen.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved