Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"kleine vragen" topic deel 12' (ID 36695).
De reply is geschreven door mblover (UserID 9353) op 12-5-2006 17:43.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vooruitnietachteruit
Cilinder net opengehaald. O-ring blijkt erin te zitten ?n koppakking. Kan alleen o-ring voldoende zijn in het vervolg?
ac cilinder? bij lc heb je 2 oringen nodig. Als die oring er goed ingefreest is dan donder je die pakking er beter uit, let wel op dat je geen kopneukers krijgt, zo ja, extra voetpakking erbij.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: heeschmb5
ik heb een vraagje me voorvork lekt olie hoe kan ik dat maken?
staat ergens een faq van, moet je ff je keerringen vervangen.
bij mb:
-poot uit de brommer halen
-van bovenaf zoveel mogenlijk olie eruit
-inbusbout onderop losdraaien,
-binnenpoot uit buitenpoot trekken. Laat de binnenpoot wel in elkaar zitten, en leg deze weg op een krant ofzo.
-buitenpoot --> bovenkant zit een kapje op, die haal je er af.
-borgring boven je keerring eruit
-keerring eruit halen, probeer eerst maar met een punttangetje, als dat niet werkt dan ff van onderaf iets door de poot heen steken en kijken of je hem eruit kan slaan. ook kan je proberen om een beetje met een schroendraaier te wrikken. LET OP ONDER DE KEERRING DE POOT NIET BESCHADIGEN DAN KAN JE DE POOT WEGFLIKKEREN.
-poot ff schoonspoelen vanbinnen, onder ff dicht maken (doek ervoor en vasthouden ofzo) en plens wasbenzine erin, dan ff goed schudden en uitspoelen.
-nieuwe keerring erin (met een dop en hamer gelijkmatig erin tikken (niet als een mongool staan rammen dan sla je je keerring aan gort)
-binnenpoot ff schoon vegen en erin stoppen, bout onder weer vast.
-poot terug in de brommer, en vullen maar.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 12-5-2006 om 17:49 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved