Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'turbo' (ID 14202).
De reply is geschreven door User 927 (UserID 927) op 18-4-2006 11:54.
Zoals ik dus al zei, naar een 2-t diesel kijken idd.
Zit je alleen met een paar "kleine" problemen.
Een 2-takt haalt zijn smering uit het mengsel. Niet alleen voor het carter, ook voor de zuiger en wand. Als je dan wilt smeren met olie uit het carter, zul je een 4-t zuiger aan moeten passen om in je cilinder te passen of zelf een zuiger maken met een olieschraap veer.
Verder zul je dus een zelf een cilinder moeten maken, want aan een bestaand cilinder heb je niets. Al die poorten die erin zitten zullen alleen maar nadelig zijn voor je flow.
Krijg je ook nog het probleem met de compressie. Die zal behoorlijk hoog oplopen, gelukkig kun je dat redelijk goed bepalen door wanneer de in- en uitlaat poort sluit, maar denk dat je toch last gaat krijgen van detoneren.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved