Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door RS-Power (UserID 2994) op 10-4-2006 22:46.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
2-takt is 2-takt de vorm maakt wel iets uit maar niet heel veel, het gaat er meer om hoe hoog/breed hij is en hoe dat uitkomt met je timingen
Bij 2takt heeft zo een beetje alles invloed op je prestaties vorm van de uitlaatpoort ook (en kijk bv ook naar uitlaten daarvan doet de vorm er ook erg veel toe)
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arabesk
hoi, even een 'tuning'vraagje
ik ben bezig met me rs blokje, wat nu uit elkaar moest wegens kapot tandwiel van de 3e versnelling.
ik rij momenteel met volgende setup:
roze top 80 cc
hpi 2004
26 dell'ortho
malossi filter
top racing krukas
gianelli uitlaat en demper
nuja, dit ben ik al een beetje gewend, en terwijl hij toch open ligt, zou ik mss een stukje bijwerken.
nu heb ik op een stuk papier de spoelkanalen overgetekend van de cilinder, en die op het carter gelegd, maar die komen krak overeen, dus veel dremelen moet er daar niet meer gebeuren.tevens heb ik de spoelkanalen wat scherper gemaakt(in de cilinder dan), maar dit vind ik niet echt tunen.
zijn er nog manieren om iets voelbaars te hebben, zonder boostpoorten ed te maken? (uit vrees voor mislukking en dus weggegooide cilinder)
laat het tunen als is een roze top al erg strak getimed
anders moet je maar eens op me profiel terrecht staat nog prijslijst etc van Bullet op
en lude kan ook goed tunen dus je hebt meer opties
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
@Sypie:
nou, ik zou me (als ik jou was) eerst even wat verder verdiepen in de techniek e.d.
Scooters hebben over het algemeen niet een "bredere/grotere" powerband nodig dan schakels e.d 
Juist door het koppeling/vario systeem van een scooter is het (heel theoretisch gezien) mogelijk om constant op je piekvermogen te rijden... Dus heb je maar een heel erg korte/piekerige powerband nodig
Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 11-3-2006 om 10:19 uur.
Idd daarom zal je bij een schakel een cilinder ''minder extreem'' kunnen tunen dan bij een schakel
als je bij een schakel je cilinder ''extremer'' bewerkt ben je genoodzaakt om op een close gear bak/race bak over te gaan
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved