Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'detoneren!' (ID 36016).
De reply is geschreven door bart de scootergek (UserID 1793) op 3-4-2006 20:02.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
[...]


kijk mooie reactie!
weet iemand een faq oid hoe je compressie verhouding betrouwbaar kunt uitrekenen, zelfde als je msv waarde, en hoe ga ik dat doen!
het zou mij enorm gerust stellen als ik het probleem niet in de uitlaat hoef te zoeken

[...]


dit is nu met mijn nieuwe setup.
heb altijd met eurocilindro gereden. maar die ging ook nooit echt snel



- kan door te veel mengsel ook je cil gaan pingelen? dat wist ik niet!.
- te heet kan ook niet. hij wordt +/- 60graden tijdens de cross.

Dit bericht is gewijzigd door barry op 3-4-2006 om 18:05 uur.


compresie verhouding is slagvolume+inhoud kop delen door de inhoud kop. inhoud kop kun je meten door hem vol te laten lopen met vloeistof ( olie ) en metern hoeveel erin gaat. met bougie meten volgens mij.

iig, heb je dan de compressieverhouding, maar ik weet niet of je de goede hebt. je hebt namelijk ook nog een gecorrigeerde compressieverhouding, die is namelijk wat lager aangezien je bij die verhouding meeneemt dat de uitlaatpoort nog een tijdje open staat tijdens het compressie opbouwen, waardoor je dus niet je gehele slagvolume aan druk opbouwt.


teveel mengsel lijkt me trouwens sterk dat dat een oorzaak is, aangezien meer mengsel een groter koelend vermogen geeft, waardoor de temperatuur in je verbrandingskamer afneemt en de kans op detoneren weer afneemt.


Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 3-4-2006 om 20:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 3-4-2006 om 20:38 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved