Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Splendid VS Chineesboer' (ID 34450).
De reply is geschreven door blair (UserID 3047) op 11-3-2006 22:16.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]
Niet een beetje een overdreven reactie? Timing van (boven) 200 graden idioot? valt wel mee 
Heb er al vaker mee rond gereden, en (zeker met flink hoogtoerige dingen) het rijd best lekker imho...
en, bij deze cilinder is de betrouwbaarheid/slijtage juist van minder belang, daarom staat het vrij extreem... het moet flink vermogen scoren voor even, en meer niet...
Jij zegt het. Ik denk dat je beter in de breedte kan werken door fluitpoorten enz kan bijmaken als je echt vermogen wil ipv je uitlaatpoort zo hoog te zetten. Kijk bv eens naar scooter cilinders, die hebben nog niet zo'n timing nodig om vermogen te scoren...
Power is nothing without control. Wat heb je aan een hoge vermogenspiek als je 90 % van de tijd buiten je powerband zit.
Lekker rijden? Ik heb liever een wat laagtoeriger iets met een brede powerband waar ik in kan blijven.
Wil je echt profijt van zoon hoge uitlaatpoort timing hebben moet je een goede uitlaat en ontsteking, membraan enz. hebben... Houdt er rekening mee dat alles veel nauwer luisterd. Ik ben vraag me zelfs af of je er echt veel (vermogen) uit gaat halen...
Maar de toekomst zal het leren
.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved