Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Splendid VS Chineesboer' (ID 34450).
De reply is geschreven door blair (UserID 3047) op 11-3-2006 19:02.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
euh, hiermee ga ik wel gewoon mee naar school, wat denk jij..
Balansas eruit heb ik geen zin in.:P
maare moet daarom ook wel beetje lekker rijden. Morgen eens ff lange rit oid maken, beetje inrijden
Je gaat naar school met een cilinder met uitlaattiming van 197 graden?! Ik denk dat je vaak lessen gaat missen
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
er slingerd hier ergens een of ander stom formuletje rond, daar moet je 3 dingen invullen en dan heb je zogenaamd de ideale carb. sommige mensen geloven dat echt, en nemen aan de hand van de uitkomst ook die carb.
Is gewoon een richtlijn. Opzich komt het wel redelijk in de richting. Er is 1 of andere factor tussen de 0,65 en 0,90 afhankelijk van BMEP waarde. Dit icm met toerental en cilinderinhoud moet toch voldoende zijn om tot een indicatie te komen.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]
Timingen waren:
Uitlaat: 197.40
Spoelers: 126.59
Blowdown: 35.405
Uitlaatpoort:
40.05 op poortmap, 36.48 gecorrigeerd, 67.56% vd Boring.
Nieuwe timingen:
Uitlaat: 203
SPoelers: 135
Blowdown: 34
Uitlaatpoort is op 68.5% vd Boring, dus 36.99mm gecorrigeerd
Inlaat en boostpoorten zijn ook bijgewerkt, ent cilinderhemd
Oppervlaktes heb ik (nog) niet
Vind je de timingen niet een beetje te extreem, ruim 200 graden is echt idioot. Ik vraag me af of het nog wel zin heeft om hem te monteren. Ik zou hem maar gelijk op marktplaats zetten als er nog iemand is die hem nog wil hebben.
Handelbaarheid en betrouwbaarheid/slijtage zijn ook belangrijk. Hoewel ik me afvraag of je met deze timingen zelfs het hoogste vermogen kan halen...
project klonk leuk, maar is dit niet een beetje kansloos aan het worden
Dit bericht is gewijzigd door blair op 11-3-2006 om 19:03 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved