Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door mb-gek (UserID 3420) op 27-2-2006 21:37.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]
heb ik me ook wel es afgevraagd, vaak wordt dit wel gezegd, omdat veel "snelle" cilinders nicasil hebben, en veel "slome" cilinders gietijzer...
De enige reden die ik zou kunnen bedenken is dat cilinder met nicasil wand sneller zijn, niet omdat er een nicasil wand in zit, maar omdat de cilinder snel moet zijn...
Even ter uitleg:
Je wilt als fabrikant een snelle cilinder op de markt...
Je past dus een redelijk extreme timing toe, wat voor veel vermogen zorgt... Om het slijtagepercentage een beetje op niveau te houden en om qua slijtage ook nog te kunnen concureren met slomere merken cilinders, wordt er een nicasil wand in de cilinder gezet, omdat deze gewoon slijtvaster zijn dan gietijzer. "Slome" cilinderfabrikaten passen de nicasil wand niet toe in hun cilinders, omdat de cilinders hierdoor niet meer betaalbaar zijn, en dus toch snel de overstap wordt gemaakt op snelle cilinders....
hogere slijtage is meer weerstand...
komt niet zo heel precies maar het is wel zo dus in theori zal nica iets sneller zijn
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved