Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'plaatsing gaten in luchtfilter' (ID 34752).
De reply is geschreven door Henk-88 (UserID 4824) op 2-2-2006 0:58.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
ik vraag me eigenlijk af of je dan geen vacuum creert aan die gaten als je op snelheid rijdt...?Juist zelfde bij een powerfilter dan.Als je nu eens kijkt naar het originele luchtfilter systeem Bv. van een Ar die heeft juist onder de tank een luchthapper die doorverbonden word naar de luchtfilterkamer en daar gefiltert word en dan door het aansluitrubber gaat ( conische gedeelte) en dan in de carb gaat.
Hier gebruiken ze meer een soort compres lucht dat de lucht erin word gedwongen.Maar die luchtfilterkamer heeft wel de juiste aantal Cc's voor je cilinder,dus mss. moet je de lucht bijeenkrijgen dat de kamer gevult word met het juiste aantal cc's en daarna pas word doorverwezen naar de carb.Als je dan kijkt naar dit systeem , word dit op lage snelheid een goed gevulde luchtfilter kamer maar op hoge snelheid komt hij lucht te kort door het vacuum effect.Zo denk ik er tenminste over ...



De buffer van 1 tot anderhalve liter moet voldoende zijn voor een 50cc met snelle set-up. Gaten in de bodem zelf -dus aan de achterzijde na bevestiging achter de carb- zouden in een bepaalde mate een vacu?mwerking teweeg kunnen brengen. Misschien dat in dat geval de bufferinhoud daar op berekend is, ik weet het niet.

helaas


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved