Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'YZ-125 cil op nsr50 blok' (ID 33853).
De reply is geschreven door pee (UserID 3595) op 20-12-2005 11:59.

Quote:

je ziet het idd wel eens zonder naaldlager, en ipv een naaldlager een bus. maar met het oog op de 125 cilinder lijkt me dat niet de beste optie, iig dat gevoel heb ik.


naja op zich hoeft dat geen probleem te zijn want in (de meeste) auto`s vind je ook geen naaldlagers maar bussen. hierop staat meer kracht dan op een brommer lager of wat dan ook. het kan zeker maar er moet dan voldaan worden aan diverse complexe eisen. dus het aantal cc`s is niet zo zeer een probleem maar de contructie van die piston op drijfstang. want in je drijfstang moet dan een andere materiaal geplaatst worden, want als je gewoon een kale bus is een drijfstang plaatst dan gaat het toch iets te snel slijten. want als het te veel wrijft dan verlies je ook energie aan warmte en dat kost vermogen.
zeker als een zuiger meer dan 100 keer op en neer gaat.

en ik weet niet hoe het dan gaat met de smering. natuurlijk zit er olie in je mengsel die het zaakje draaiende houdt maar als je van glijlagers gebruik maakt speelt de smering een cruciale rol. of je dan niks hoeft te veranderen of wat dan ook of dat je gewoon op de bestaande smeringsverhouding kan rijden dat is mij ook niet zo duidelijk. wat je dan ziet zijn smeergaatjes bij de small end.

mijn conclusie is dan dat het wel kan maar toch zou ik kijken naar een bestaande naaldlager contructie zodat je zeker te weten niet tegen problemen aaloopt.

Dit bericht is gewijzigd door pee op 20-12-2005 om 12:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door pee op 20-12-2005 om 12:03 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved