Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Wegwijs in de Honda brommers.' (ID 33830).
De reply is geschreven door christianos (UserID 4992) op 20-12-2005 0:15.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
Bij mn MT vragen mensen al of het een motor is, mensen weten gewoon niets van oudere types brommers af.

Ik mag opmaken dat je liever een crosser hebt dan een racer? Als je voor stevig wilt zou ik je een MTX-OT aanraden, dingen zijn niet kapot te krijgen en veel MT/MB onderdelen zijn uitwisselbaar met MTX-OT (lang niet allemaal, maar de beschikbaarheid van onderdelen is best hoog). MTX-SH is leuk als je de mogelijkheid wilt van een LC-blok en als je een nieuwere oude brommer wilt..

Je had namelijk eerst MB en MT-OT(ja die heb je ook, met die trappers )
toen kreeg je de MTX-OT en de MBX
daarna weer MB en MT-NT (waren niet zo heel verschillend op de verdwenen trappers, het zadel en de gelijkrichter na)
en toen kreeg je de MTX-sh en de MBX (weer)

let wel, van de MT/MTX geschiedenis ben ik heel zeker, van de MB/MBX geschiedenis wat minder

MTX-sh kan nog best een nieuwe brommer zijn dus, halverwege de jaren negentig zijn ze geloof ik uit de productie gehaald.

Het mooie van MTjes is dat je er mee kan doen wat je wilt, crosser kan, SM kan, racer kan, chopper kan, alles kan.. en rijd je m in de prak of heb je iets verslepen wat uiteindelijk niet werkt hoef je niet te gaan huilen, er zijn nu nog genoeg loze frames.. dat aantal zal trouwens nog best wellis flink minder kunnen worden als straks dat kenteken helemaal ingeburgerd is.. want niemand wil graag geld betalen voor een frame dat niets doet en laat m dan liever niet op kenteken zetten.. en om m dan alsnog op kenteken te krijgen is DUUR.

bla bla

ff mijn mening

MB--> bwa, ben er niet zo van onder de indruk (productiejaren 1982-1992 ongeveer). MB kwa uiterlijk heeft niks om je over op te winden, ze blijven lelijk.

MT--->(1983-1994 ofzo)Bwa, heb er zelf meerdere gehad, het zijn leuke 'starter' brommers. ze kosten weinig om aan te schaffen, onderhoud is hoog. blok is hetzelfde als die van een MB (AC, 4 bak dus) vind het niet zulke goede blokken, zijn vaak opgevoerd niet zo bertrouwbaar..
je leert van een MT goed sleutelen, ze zijn relatief eenvoudig, je kan alles zelf vervangen met weining kennis.
Alleen MT heeft duidelijke nadelen, het uiterlijk is egt slecht, de voorvork is te dun, ook de achterbrug is brandhout, het frame is te iel, en ze liggen kut op de weg.

MTX-OT--> (1980-1988)voor mensen boven de 1.85 en niet meer op een mt passen, deze mtx'jes zijn wel leuk, lekker robuust. frame is veel beter dan MT, vering is beter, uiterlijk is beter.
alleen dat blok hea? , toch wel een nadeeltje

MTX-SH--> (1988-1994)Beste productie honda naar mijn idee. Alle voordelen van een MTX-OT, alleen deze brommer is uitegerust met een nieuwer type blok, wat niet alleen veel betrouwbaarder is maar ook de mogelijkheid heeft om redelijk makkelijk om te bouwen naar LC (nsr blok)
Ook is een MBX (80 LC blok) plug and play.
Nadeel: deze brommer is nogal zwaar om te besturen vergeleken met MT, moeilijker in bochten te krijgen, maar veel en veel stabieler dan die zwabber mttjes. uhm,
uitstekend, in tegenstelling tot de mt, te gebruiken om af en toe ff off-raod te gaan, ze kunnen der goed tegen!
Redelijk mooi uiterlijk, niet optimaal, maar een beetje handigheid zijn ze heel mooi te maken

moraal van dit verhaal:

Spaar liever door voor een SH, voordat je overhaast een mt koopt...

het kwaliteitsverschil tussen MTX en MT weet je pas totdat je er allebei een paar hebt gehad, en dan weet je ook hoe veel minder MT's kwa kwaliteit zijn!

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 20-12-2005 om 0:16 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved