Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'YZ-125 cil op nsr50 blok' (ID 33853).
De reply is geschreven door pee (UserID 3595) op 19-12-2005 23:21.

Nee ik denk niet dat een dubbele lager zo bestendig tegen hoge toeren en of het betrouwbaar is........ Ik denk van niet. Dit soort contructies moeten niet te complex zijn want het moet wel tegen +/- 180 omwentelingen p/sec kunnen. Hoe complexer zo iets is, des te meer kans op falen. Ik kan er weinig positiefs van zeggen.

de dikte van een zuigerpen staat in verband met de cilinderinhoud/ max vermogen. Natuurlijk zit er wel wat speling wat betreft de maximale belasting maar je moet niet een te dunne pen erin zetten. deze zal dan vervormen en met de gevolgen nadien... natuurlijk ligt het eraan van welk materiaal die pen is maar ik heb het nu over de gangbare soorten.

je zou die lagers naast elkaar willen doen maar hou er rekening mee dat er ook ruimte moet zijn voor de smering.
Ik blijf van mening dat je het moet houden bij een drijfstang/rollager contructie zoals we die al kennen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved