Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'YZ-125 cil op nsr50 blok' (ID 33853).
De reply is geschreven door pee (UserID 3595) op 19-12-2005 22:23.



allereerst wil ik ff zeggen dat het een uitdagende project is.
toch denk ik dat je nog vele tegenslagen zal tegenkomen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
hmm van 16 naar 12 is wel erg extreem idd... dubbel lager ofzo? ik zou dat niet weten




Allereerst over de zuigerpen. Je gaat van 12mm naar 16mm. Dat is niet niks. Van dubbele lagers heb ik nooit gehoord in ieder geval (dat wilt niet zeggen dat ze ook niet bestaan). Een geperste lager, wat jij suggereert wordt al toegepast bij auto`s (kruktap, nokkenas, turbo) zoals velen wel al weten. Maar je kan niet zomaar 1 2 3 een glijlager toepassen, zoals het wel genoemd wordt. er zijn kritische eisen wat betreft de materiaalsoort en spelingen. Denk maar aan voldoende ruimte tussen de wand en het glijgedeelte, de max. thermische belastingen en ga zo maar door (tip: bosch autotechnisch zakboek). Ik heb hier de eisen voor me en het is een lijste van jewelste. Het zal meer worden dan alleen een busje persen.
In jouw geval zou ik toch kijken naar een alternatieve drijfstang die erin past zodat je een gewone rol lager hebt.

dat probleem van de koeling is zoals eerder al gezegd op te lossen door een grotere radiateur. Geen probleem. Ik zou alleen niet weten welke geschikt is. andere methode is een grotere pomp maar dat ligt minder voor de hand.

Als laatste over de powervalve. als die niet aangestuurd wordt dan moet je hem natuurlijk open laten staan. Zou je hem werkend kunnen maken dan hebje wel een mooie powerband. maarja, begin daar aan op een "vreemd" blok...

ik wens je veel succes. ow ja, hoe ga je zoals eerder al aangegeven je cilinder in het midden krijgen? anders komt er een ongewenste belasting op je zuiger. Dat moet je niet hebben als je tot het maximale wilt gaan.

Dit bericht is gewijzigd door pee op 19-12-2005 om 22:27 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved