Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Uiterlijk Forum in het onderwerp 'nsr 125 ac' (ID 32161).
De reply is geschreven door mcdronkz (UserID 2324) op 21-11-2005 16:29.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
en hoe wilde je dat gaan bewijzen? vind maar eens een cilinder die qua poort lay-out en poortiming exact hetzelfde is in ac versie en lc versie, en dan moet je ook nog precies dezelfde setup hebben.
ik wil wel eens argumenten zien waarom je uit die ac van je meer vermogen krijgt.
je weet net zo goed als ik dat bij AC scooters/brommers en dergelijke de poorttiming en layout van de wat snellere cilinders altijd wat milder is, dus het is gewoon appels met peren vergelijken.
denk dat het bij 4t beter is te vergelijken, bij een ss50 ofzo
heeft die direct als voordeel dat 'ie bij AC geen waterpomp hoeft aan te slingeren, mits je een electrische waterpomp gebruikt, maar verder denk ik dat er geen verschil zal zijn.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved