Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Het Kleine Vragentopic' (ID 31639).
De reply is geschreven door westcoastnewbie (UserID 5661) op 16-11-2005 20:55.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-SH-FoaL
[...]



Ehm, in die cilinder gaat een benzine/lucht mengsel, dan gaat je zuiger, die ook in die cilinder zit, omhoog, waardoor het benzine/gas mengsel naar boven gedreven word en in een kleinere ruimte komt. Men noemt dit comprimeren. Dit gecomprimeerde benzine/lucht mengsel is zeer ontvlambaar, en word dan door de vonk van je bougie ontstoken. Het benzine/lucht mengsel explodeert en drijft de zuiger weer naar beneden. Deze op en neer beweging word constant herhaald. Dan kun je met behulp van je krukas die op en neer beweging in een roterende beweging omzetten, die je vervolgens kunt gebruiken om je achterwiel te laten draaien.
Dus als de inhoud van je cilinder groter is, past er meer benzine/lucht mengsel in, en zal de explosie krachtiger wezen. Gevolg: meer vermogen.





Als dit niet duidlijk is, dan weet ik het ook niet meer.
vergeet ook niet dat een 4-takt met kleppen werkt en 1 arbeidsslag om de 4 slagen maakt en een 2-takt werkt met poorten en doet 1 arbiedsslag om de 2 slagen .


Dit bericht is gewijzigd door westcoastnewbie op 16-11-2005 om 20:56 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved