Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Carter tuning' (ID 33089).
De reply is geschreven door PraatPaal (UserID 3642) op 14-11-2005 22:37.

Carter tuning doe je met 2 dingen en met 3 redenen

dinges 1
perfect aanpassen van spoelkanalen zoals bullet net zei:

reden1 maximale doorlaat de cilinder in;
reden2 het niet hindereken van het mengsel op weg naar de spoelpoorten

dinges 2
dusdanig bewerken van carters voor beste flow,
hierbij komt ook dat maken van bv drubbels en polijsten kijken

ook kan je nog (als je verdeelde spoelers heb)
de spijl ertussen goed scherp maken en polijsten dat allemaal voor betere doorstroom...
ook in de kanalen naar de spoelpoorten toe (in de cilinder dus) gaat de werking als in het carter verder, vaak als je een tuning cilinder koopt van bv malossie mhr of polini waar veel geexperimenteerd word zie je vaak dat deze kanalen erg glad zijn
aangezien er daar veel geexperimenteerd word zal er ook wel nagedacht zijn over een bepaalde vorm van het kanaal op druppels erin en dat zal ook wel toegepast zijn.
Als dit dusdanig grote invloed had om het toe te passen zaten bij bijvoorbeeld MHR cilinders vast wel druppels of een andere vorm in het kanaal ipv een gladde rand eromheen



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved