Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '129,6cc puch maxi project' (ID 25205).
De reply is geschreven door Sander-gpr (UserID 4285) op 20-10-2005 16:48.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666
Vind het alleen wel raar dat je met een 125 bewerkt meer scoot dan een 110 malossi...
Zowieso valt het mij op dat de scores nogal hoog uitvallen!
Maar snel zal die zijn

wat is daar zo raar aan dan? hij heeft 15cc meer, (bijna 15% meer, 18,8 + 15% = 21,6pk :P)meer poortoppervlak (door de grotere boring) en een vrijwel dezelfde timing als een malossi (die is standaard al hoog zat) de reden waarom een athena standaard trager is dan de malossi is dat er een hele smalle uitlaatpoort in zit (standaard is ie 54% v/d boring, nu 67%) malossi heeft de uitlaatpoort standaard al op 65% van de boring zitten.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS-Power
[...]


Wie zat erop op de testbank? jij (of hendrik of marco) XSH dus

en wat zeiden ze daar van je puch? :p



ik zat er zelf op nadat ik klaar was kwam ie naar me toe en zei: "zo, doe je goed !"

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSRuud
Waarom kickt hij het blok niet gewoon aan eigenlijk inplaatsvan aanlopen?
Waar breken puchjes eigenlijk het snelst bij de tank op die naad, bij het benzinekraantje denk ik he?

omdat er geen kickstarter op zit (hijs bijna niet aan de kicken daarmee omdat als je erop trapt hij een enorme kickback geeft en dat doet echt pijn aan je poten :P
puchframe's breken niet echt (alleen als je ermee gaat springen enzo). op dat punt bij de tank heeft de motor ook helemaal geen invloed, daar komt alleen kracht op te staan als je heel hard remt enzo. als een puchframe krom trekt is het de motorophanging die krom trekt, dan hangt je blok er scheef onder. bij mij is dat uit 8mm dik staal gemaakt, dat trekt echt nooit krom

Dit bericht is gewijzigd door Sander-gpr op 20-10-2005 om 16:49 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved